نایب رئیس مجلس شورای اسلامی :رمز موفقیت ملت ایران در تمامی عرصه ها استقامت و پایداری است


در یادواره شهدای محل پهلوانان بهبهان عنوان شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی :رمز موفقیت ملت ایران در تمامی عرصه ها استقامت و پایداری است


حجت الاسلام ابوترابی: اگر بهبهان و خوزستان اهل ایستادگی و استقامت و رزم و جنگ پر افتخار نبودند ، اگر خیل عظیم شهدا را تقدیم نمی کردند ، اگر یک گردان شهید شیمیایی در تاریخ دفاع مقدس به نام خود ثبت نمی کردند ، اگر شهادت دانش اموزان مدرسه شهید پیروز نبود و اگر مردم بهبهان این سنگر را با قدرت و استقامت حراست نمی کردند امروز قطعا این جایگاه برای ملت ایران وجود نداشت

به گزارش بهبهان نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران یادواره شهدای محل پهلوانان بهبهان در حضور مردم ، مسئولین و خانواده معظم شهدا گفت: شهر بهبهان یک نماد ماندگاری از عزت و شرف ملت ایران است . این شهر را با کارنامه درخشانی می شناسند که به نور علم و فقه منور است. چهره نامدار نظریه پرداز هوشمند و فهیم ، وحید بهبهانی ، تابلوی درخشانی است بر فراز این شهر ، شخصیتی که او را مجدد فقه و نظریه پردازی در این عرصه می دانند. بهبهان شهری است که نماد پیوند حوزه و دانشگاه است. جوانان برومند این شهر در عرصه فهم آموزه های دینی و معارف قرآن و عترت و طی مدارج علمی دانشگاهی در این استان می درخشند. روح ایستادگی و مقاومت شما در دوران دفاع مقدس برای تمامی ملت و امت اسلام الهام بخش است.

وی با اشاره به آیه شریفه إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا… و تاکید بر اصل محوری استقامت در دوران دفاع مقدس افزود: انسان نمی تواند به سعادت دنیا و آخرت دست یابد مگر در پرتو ایستادگی و استقامت، شما به دلیل استقامت دیروز و پایداری امروز با وجود نا امنی در منطقه ، امن ترین شرایط را تجربه می کنید و برای ملت عراق هم امنیت را به ارمغان آورده اید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هیئت پارلمانی کشور عراق در سفر به ایران عنوان کردند که جایگاه امروز عراق ، امنیت امروز بغداد ، سرکوب گروههای تکفیری داعش و هوادارانش را دستاورد حضور موثر و مبتنی بر ایمان ، دانش ، تجربه و فداکاری و ایثار نظام جمهوری اسلامی در کنار مردم شریف و متدین و مهمان دوست و دلباخته به ساحت مقدس اهل بیت(ع) در عراق می بینند.

حجت الاسلام ابوترابی در جایی دیگر از سخنان خود به موضوع سوریه اشاره کرد و عنوان کرد: امروز اگر کشور مسلمان سوریه بعد از تهاجم هولناک مزدوران غرب ، گروههای تروریستی ، سیل سلاح ها در موضع قدرت و اقتدار ظرفیت ملت سوریه را در دفاع از هویت خویش به نمایش گذاشتند .این جایگاه را مرهون حضور جمهوری اسلامی ایران در کنار خود می دانند.

وی همچنین گفت: امروز اگر غزه 50 روز در برابر نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی که در جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل در حدود نیم قرن پیش ، مصر ، لبنان ، سوریه و اردن را مورد تهاجم قرار دادند و به همه اهداف از پیش تعیین شده خود رسیدند ، در برابر اراده مردم غزه شکست می خورند . این پیروزی را مرهون حضور انقلاب اسلامی در کنار خود می دانند.این ظرفیت در سایه استقامت شما بدست آمد.

حجت الاسلام ابوترابی در فرازی دیگر از سخنان خود گفت: اگر بهبهان و خوزستان اهل ایستادگی و استقامت و رزم و جنگ پر افتخار نبودند ، اگر خیل عظیم شهدا را تقدیم نمی کردند ، اگر یک گردان شهید شیمیایی در تاریخ دفاع مقدس به نام خود ثبت نمی کردند ، اگر شهادت دانش اموزان مدرسه شهید پیروز نبود و اگر مردم بهبهان این سنگر را با قدرت و استقامت حراست نمی کردند امروز قطعا این جایگاه برای ملت ایران وجود نداشت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر دفاع مقدس به عنوان قله بلند استقامت ملت ایران افزود: ملت ایران تجربه های عزت بخشی را در این عرصه ثبت نموده است . در برابر جریان نفاق با قدرت ایستادند ، در برابر تحریم با همه توان مقاومت کردند( تاریخ تا امروز نمونه ای برای تحریم بانک مرکزی کشوری را تجربه نکرده بود . شما اولین کشوری هستید که نظام پولی و مالی شما مورد تحریم جدی نظام سلطه قرار می گیرد) شما در اوج تحریم ، در اوج چالشهای سیاسی در کشور و بعد از عبور با عزت و اقتدار و با بصیرت و هوشیاری از فتنه 88 حماسه بزرگ و افتخار آفرین 24 خرداد 92 را با مدیریت و رهبری معظم انقلاب خلق کردید و در تاریخ سیاسی ایران ثبت نمودید که این ملت مردم انجام کارهای بزرگ در شرایط دشوار هستند.

ابوترابی ادامه داد: این ملت در دفاع مقدس نیروی دفاعی خود را خلق می کند ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می آفریند که امروز به موشکهای بالستیک قاره پیما ، به مدرن ترین تجهیزات برای دفاع از آسمان ایران ، به قدرتمند ترین پرنده ها برای هدف قرار دادن دشمن مجهز است . ارتش قدرتمندی را در دفاع مقدس سامان می دهد که امروز رکن امنیت و اقتدار این ملت است.

وی همچنین زنان حاضر در یادواره محل پهلوانان را خطاب قرار داد و گفت:خواهرانی که گوهر وجود شما ، عفت ، حجاب و تقوا است . چادر های مشکی شما رمز تربیت این جوانان سلحشور است . آینده متعلق به ملت ایران است . ملتی که در این دنیای نا امن این سرمایه گرانبهای امنیت را در اختیار دارد . ملتی که در این دنیای آلوده به ظلم و ستم نعمت استقلال و عزت را دارد ، ملتی که در این دنیای در دست استبداد و استعمار ، اوج استقلال سیاسی را تجربه می کند ، ملتی که با اراده و عزم به سمت مرزهای دانش حرکت می کند ، ملتی که در طول سه دهه از تولد انقلاب توانسته است در رشته های متنوع علمی و فناوری به تولید دانش و تبدیل دانش به فناوری برای امت اسلام عزت و اقتدار خلق کند.این ملت با عزم و اراده بر مشکلات اقتصادی هم فائق می آید.

مشکلات اقتصادی ایران بدلیل فقدان برنامه قابل دفاع در عرصه مدیریت اقتصادی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دلیل مشکلات اقتصادی را فقدان برنامه قابل دفاع در مدیریت اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: اگر بر اساس نقشه راه اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم مطمئنا در آینده نزدیک به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل می شویم.

وی ادامه داد: ما باید اقتصاد خود را بر پایه فروش نفت بنیان نمی کردیم . و امروز هم ننماییم. اقتصاد ایران باید بر پایه تولید مبتنی بر دانش تولید کالا و تولید خدمات استوار باشد و سرمایه عظیم نفت و گاز به عنوان موتور محرک اقتصاد به کار گرفته شود نه اینکه نفت را بفروشیم و برای اداره کشور هزینه بنمائیم.

حجت الاسلام ابوترابی عنوان کرد: امروز اراده دولت محترم ، مجلس شورای اسلامی بر پیمودن این راه است ، گام اول تولید و گام دوم مدیریت مصرف است تا به نتیجه برسیم.

نایب رئس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کردتا در این مسیر گامهای بلندی برداشته شود و افزود: استقلال ، مردم سالاری ، امنیت ، دانش ، رهبری صالح ، هماهنگی بین سه قوا همه و همه پشتوانه رشد و توسعه فرهنگ و انقلاب اسلامی باشد.

ابوترابی در پایان با اشاره به پالایشگاه بیدبلند 2 گفت: امیدوارم با تلاش جدی که درآقای شریعتی نماینده شما وجود دارد و ما هم حتما در خدمتشان خواهیم بود در آینده نزدیک و با تدابیری که شده است پالایشگاه بید بلند 2 به یک پالایشگاه موثر در رشد اقتصاد تبدیل بشود و حد اقل روزانه یک میلیون متر مکعب گاز را برای تبدیل به فراورده های مورد نیاز پالایشگاهها و پتروشیمی های کشور آماده کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهمیز خدمت137شهرسازی