یک گروه کوهنوردی  برای اولین بار  مسیر صعب العبور مستقیم بهبهان تا دریا (امامزاده شاه عبد الله دریا نشین) را در مدت یک روز ونیم پیمود.

گروه کوهنوردی همنورد بهبهان که پیش از این،  صعودهای موفقیت  آمیزی به قلل مرتفع ایران داشته وجزشاخص ترین و فعالترین گروه های بهبهان به حساب میاید در اقدامی بی سابقه مسیر سخت و پر مشقت  بهبهان تا دریا را در مدت یکروز و نیم پیمود.



رضا رجبی مسوول گروه کوهنوردی همنورد بهبهانبه خبرنگار ارجان نیوز گفت :گروه روز پنجشنبه ساعت 3 عصر از بهبهان به سمت جنوب دریزکوه( درازکوه) حرکت خود را آغاز نمود وبا گذشتن از تپه ها و شیبهای تند و تقریبا یکنواخت حدود ساعت 7 شب به روستای قلعه کعبی واقع در کنار جاده شرکت نفت رسید و پس از استراحتی نیم ساعته مجددا حرکت خودر را به سمت دریا شروع کرد و پس از پیمودن 8 کیلومتر به بیشه انبوهی در کنار رودخانه زهره رسید و شب را در کنار بیشه به استراحت پرداخت. صبح راس ساعت 6 از بیشه بسیار متراکم و باتلاقی عبور کرده وبه لب رودخانه رسید . پس از عبور از دو شریان سرد و خروشان رودخانه بزرگ زهره کمی استراحت کرده و مسیر خود را از میان زمین های کشاورزی (گندم زار) ادامه داده تا به روستای کوچک دارالهی رسید .در آنجا گروه مورد لطف اهالی مهربان این روستا قرار گرفت، بعد از آبگیری مسیر را ادامه داده تا به خط لوله ها در جنوب روستای دارالهی در منطقه رگ سفید رسید و این مسیر پر پیچ  و خم را ادامه داده تا به روستای زلقی در کنار جاده دیلم-هندیجان و سپس به روستای شاه عبدالله رسید.از روستا تا حرم مطهر امامزاده شاه عبداله (ع) حدود دو کیلومتر و از امامزاده تا دریا یک کیلومتر بیشتر فاصله باقی نمانده بود که گروه با تنی خسته و پاهایی پر از تاول مسیر را به پایان رساندند.





از ویژگیهای این سفر ماجراجویانه دست یابی به تجربه ای جدید بود که تا به حال از سوی هیچ گروهی آن را نیازموده بود .تپه ها،کوه ها،پرتگاه هایی با شیب تند و عبور از بیشه و رودخانه و زمین های باتلاقی  به جذابیت هر چه بیشتر پیمودن این محیط بکر و دست نخورده می افزود. این حرکت ورزشی با تحمل مصائب بسیار و با حداقل چشمداشت به انجام رسانیدند.جوانانی که بار دیگر اثبات نمودند که خواستن توانستن است و هنوز این آب و خاک جوانان محکم و بااراده یی می پرورد که به وقت لزوم جان بر کفان سرزمین پدری اند. امید که تداوم چنین فعالیت ها یی را از سوی جوانان این خطه شاهد باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهمیز خدمت137شهرسازی