ستاد بازآفرینی شهری بهبهان تشکیل شد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان عصر امروز جلسه‌ای به درخواست شهردار بهبهان و به میزبانی فرماندار محترم شهرستان جناب مهندس زمانی اصل، با حضور اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان بهبهان تشکیل شد.

این جلسه با محوریت بازآفرینی و احیای بافت فرسوده ابتدا با ارائه طرح های مختلف از سوی مهندس محمود صنعتی مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرستان بهبهان آغاز گردید.
نقشه ها و طرح های پیشنهادی با هدف بهسازی و بازسازی ، توسعه و تعریض معابر ، حفظ میراث فرهنگی و احیای بناهای تاریخی ، ساخت پارکینگ در بافت فرسوده و روان سازی ترافیک ارائه گردید.

سپس مهندس علیرضا بهادری شهردار  و دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان بهبهان در دفاع از طرح‌های پیشنهادی شهرداری صحبت‌های خود را آغاز نمود و با عنوان این موضوع که بهبهان دارای ۱۶۳ هکتار بافت فرسوده شهری می باشد بر ضرورت تسریع در تصویب و اجرای طرح‌های حیاتی در بافت فرسوده تاکید نمود ،ایشان از معضلات و مشکلات امنیتی و فرهنگی که در بافت فرسوده و ساختمان‌های مخروبه رخ می‌دهد ابراز نگرانی و از جدیت خود برای فعال نمودن کمیسیون ماده ۱۱۰ شهرداری بهبهان جهت برخورد قانونی با املاک مخروبه و خطرناک خبر داد.

  پس از آن مدیران ادارات مربوطه (اعضای ستاد بازآفرینی شهری) به ارائه انتقادات و پیشنهادات خود از طرح‌های پیشنهادی پرداختند.


در پایان نیز جناب مهندس زمانی اصل فرماندار و ریس ستاد بازآفرینی  شهرستان بهبهان که سابقه مدیریت و آشنایی با ساختار شهرداری ها را در کارنامه کاری خود دارد با تاکید بر اهمیت این جلسه و ضرورت احیا و بازسازی بافت فرسوده بهبهان از حمایت تمام و کمال خود از مصوبات جلسه سخن گفت ،مهندس زمانی اصل فشردگی و تراکم جمعیتی در بافت فرسوده (سنتی) بهبهان را یک نمونه کم نظیر در استان عنوان کرد و قرارداد با یک شرکت مشاور در زمینه بازآفرینی شهری را الزامی دانست.
وی با تاکید بر اینکه بهبهان نباید در این زمینه از شهرهای دیگر استان عقب بیفتد از عزم جدی خود برای احیا و بازسازی بافت تاریخی و فرسوده خبر داد.

#روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر_بهبهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهمیز خدمت137شهرسازی